DNS a localhost

Středa Březen 4 18:34:34 CET 1998

Jan Rusnak <jonny na cyberspace.sk> writes:

> Po instalacii Bindu (z distribucie DEB. 1.31) na pocitaci doma, mi
> nefunguje "ping localhost". Program nslookup po zadani localhost
> tiez vrati error.  Ak vsak pouzijem "localhost."
> Vsetko ide OK.

Predpokladam, ze pouze chcete, aby Vam DNS rozumne fungovalo. Dalsi
varianta je, ze vytvarite jakousi obskurni konfiguraci a zajimaji Vas
duvody, proc v teto neobvykle konfiguraci neco nefunguje. Pokusim se
odpovedet na prvni variantu.

> V host.conf mam
> order bind, hosts
> multi on
> nospoof on

Bezne se napred prohlizi /etc/hosts, pak se teprve resolver dotazuje
name serveru. Proto bych pouzil
order hosts,bind

> V resolv.conf mam
> domain emtest.sk
> nameserver .....

Pocitac tedy patri do domeny emtest.sk.

> named.boot
> .
> .
> primary     localhost           named.local
> primary     127.in-addr.arpa    named.rev-local
> .
> .

Predpokladam, ze definice domeny emtest.sk je tam take. Neni mi jasne,
proc definujete domenu "localhost", predpokladam, ze jde o chybu.

Bezne se lokalni reverzni domena definuje takto:
primary     0.0.127.IN-ADDR.ARPA  localhost.rev
Vase definice asi take funguje, ale viz muj prvni odstavec.

Mate-li v souboru /etc/hosts uvedeno
127.0.0.1               localhost localhost.localdomain
pak neni duvod, proc by resolver nemel localhost najit.
Definice localhost se dava i do DNS, napr.:
localhost.emtest.sk.  IN A 127.0.0.1

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR