xdm pri vzdalenem pristupu a IDE disky pod linuxem

Michal Svec rebel na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Středa Březen 4 20:46:39 CET 1998

On Tue, 3 Mar 1998, Dan Ohnesorg, admin of POWER wrote:

> Druha vec je jiz zde castecne diskutovana umrtnost disku pod linuxem.
> Mam asi mesic novy IDE disk WD 6.4 GB, konektory pevne zasunute
> zasroubovany, bez nejakych evidentnich problemu pri hybani dratama a
> tak. Nijak zvlast horky. V patek mi zacal emacs nahle hlasit bus
> error(7), zhruba od te chvile se v logu objevuji chyby zapisu inode a
> badblocks oznacuje denne tak 50 novych vadnych bloku.
> WD disky by meli mit vnitrni logiku pro presmerovavani vadnych bloku,
> znamenaji tedy hlasky jadra, ze rezerva je jiz vycerpana? Nebo linux
> [...]

Nektere EIDE disky podporuji tzv. S.M.A.R.T., coz je neco na zpusob
oznamovani nastavajicich chyb. Nekteri lide ale o tom hovori s despektem,
jako o marketingovem tahu. Sam s tim nemam zadne zkusenosti, zatim vim jen
o nekolika komercnich produktech, ktere to zvladaji. Mozna by nebylo
spatne napsat nejakeho demona pro linux. Kdyby se toho chtel nekdo ujmout,
specifikaci mam :-)

Michal