Vadny disk ?

Rejc Libor rejc na musdtstel.oasanet.cz
Středa Březen 4 22:44:44 CET 1998

Dobry vecer.

Temer rok jsem provozoval maly servrik se Slackware 3.0 bez zjevnych
problemu. Minuly tyden jsme preinstaloval na RH 4.2 a od te doby mam
problemy. Objevuji se mi ruzne ftipne hlasky od kernelu v messages jako
treba tato: kernel: attempt to access beyond end of device
            kernel: 03:01 :rw=0, want=1948741218, limit=799312

nebo      : kernel: EXT2-fs error (device03:01):ext2_free_blocks:
Freeing block not in datazone - block = 544366925, count = 1.

Pokud spustim fsck, tak na 100% bude inode 102102 mit zero dtime a
objevi se nejake ilegalni bloky a par duplicated/bad bloky. Vysledek
testu vsak hrde hlasi, ze vse opravil. Zachvili se vsak vse opakuje.
Nema nekdo tuseni, co se to deje. Me se nechce verit, ze za celou
situaci nese vinu ten upgrade.

Dodavam, ze disk je IDE Western 850 (slavne disky, ktere maji problemy s
pameti - asi skleroza) a tak celkem pocitam s investici do noveho diku.
Da se toto jednoznacne potvrdit nejakym programem pod RH 4.2, ktery
dokaze udelat SURFACE TEST jako treba scandisk pod DOSem? Pri instalaci
jsem mel zapnuty format s detekci vadnych bloku, nikde se vsak nic
neprojevilo.

S pozdravem
          Rejc Libor
  rejc na musdtstel.oasanet.cz