xntp3

NOBODY nobody na pc32.ipp.cas.cz
Čtvrtek Březen 5 03:25:33 CET 1998

Borek Lupomesky wrote:

>    Hi all,
>
>    Pouzivate xntp3 pro synchronizaci casu? Mne to do /var/log/messages
> kazdou chvili pise:
>
> Mar  4 17:28:03 zora xntpd[1453]: synchronized to 195.113.136.1, stratum=2
> Mar  4 17:28:39 zora xntpd[1453]: time reset (step) 36.266474 s
> Mar  4 17:28:39 zora xntpd[1453]: synchronisation lost
>
>    Hlavne to "synchronization lost" se mi nezda. Synchonizace je proti NTP
> serveru na lokalnim ethernetu, takze problemy s konektivitou vylucuji.
>
>    Bye Borek
>
> --

> [...]

  Toto bych nepovazoval za tak fatalni, pokud Time server synchronizuje cas
pocitace. Po time reset nasleduje vzdy sync.lost, synchronizace by se mela po
kratke dobe znovu obnovit.
  Pred jistou dobou jsem zaslal tez nejake prispevky o xntpd, jedine odpovedi,

ktere jsem dostal je ze funguje bez problemu. Opakuji tedy zde svoje potize
a prosim o pripadne komentare.
  Snazim se zprovoznit Time server stratum 2, pouzivam canon.inria.fr a jeste
jeden nemecky server. Po rebootu pocitace synchronizuji cas prikazem
netdate, potom se startuje xntpd. Vse bezi na prvni pohled normalne ale...
  Po nekolika dnech se case pocitacu vyrazne rozchazeji. Xntpd vypisuje
synchronized..., cas pocitace vsak neni nastavovan. Pokud pustim ntpq a
prohlizim
status pouzitych serveru, je offset vypsan a odpovida rozdilu mezi lokalnim
casem a casem serveru. Z toho usuzuji, ze xntpd je synchronizovan OK, lokalni
cas ale
nenastavi !!!
  Poradte nekdo, kde delam chybu. Podrobny vypis konfiguracnich souboru, log,
resp. vystupu ntpq na pozadani zaslu.
  Vaclav Babicky, IPP ASCR.

P.S. Odpovedi zaslete prosim do konference, radeji vsak na adresu

        babicky na ipp.cas.cz.

        Nepouzivejte "reply to sender", neznam jinou ucinou metodu obrany
        proti spam nez /dev/null.

                                                        Dekuji, -bab-