MS vs. Linux & partitions

Robert Follner follner na icl.cz
Čtvrtek Březen 5 13:27:32 CET 1998

----------
> A ted jsem v situaci, ze se snazim svym kolegum doporucovat k praci
> Linux.
> Malokdo se okamzite vzda svych W95 apod. a prejde rovnou a bez vyhrad
> na Linux - vetsinou je tu urcita doba, zpravidla nekolik let az
> "dozivoti",
No, u DOSu, W95 apod jsem to resil tak, ze jsem Linux instaloval do extended partition.
Pak to uzivatel nemohl znicit standardnim fdiskem, protoze fdisk se bal neznameho
logickeho disku definovaneho v extended partition.
Jedina cesta, jak Linux znicit (z M$ pseudo OS) vedla pres nizkourovnovy editor
disku (NDE a pod.).
Bohuzel, NT uz takovu respekt nemaji a nestydi se smazat jednotku neznameho typu.
Ale zase tam vetsinou hur funguje (pokud vim, tak nefunguje vubec) nizkourovnovy editor
disku.
Nicmene, by me zajimalo, jestli existuje nejaka utilitka pod linuxem, ktera umi primo
pracovat se sektory na disku. Celkem by se dobre vyjimala na nejake rescue diskete.

That's all, folks.
Robert Follner, ICL Brno