jadra 2.1 v rpm?

Nathan L. Cutler livingston na pha.pvtnet.cz
Sobota Březen 7 10:34:09 CET 1998

On Fri, Mar 06, 1998 at 01:15:51PM +0100, Pavel Janik ml. wrote:
>    Datum: Fri, 6 Mar 1998 11:51:02 +0100 (MET)
>    Odesilatel: "Nathan L. Cutler" <livingston na pha.pvtnet.cz>
>
> Preji prijemne odpoledne.
>
>    > > osobne si nemyslim, ze by nekdo byl ochoten/schopen delat pro kazde
>    > > nove devel jadro RPM balik...
>    >
>    > V Debianu je prikaz `make-kpkg', ktery umi z jakehokeliv rozbaleneho
>    > kerneloveho zdrojaku udelat balik. Treba neco takoveho existuje i v RH?
>
> samozrejme udelat takovy skript je otazka 3 minut, ale na co takovy balik
> bude, kdyz a. nema dependence, b. nebude fungovat spousta veci c. je
> [...]

Urcite umi standardni dependence, nebot ty dependence jsou ten duvod, proc
se ten balik vubec dela. Ale uznavam, ze to je trochu problem s jadrem v.
2.1, ktere vyzaduje spoustu upgrade, ktere nemusi byt nutne soucasti
standardni distribuce, prave tyto dependence by pak chybely. Autor
make-kpkg, Manoj Srivasta, jak ho znam, zcela urcite na ty vyvojove kernely
nejake reseni ma. Ja vsak nevim presne jake. Ale vim, ze jeho program je
schopen ,,obhopsodarovat`` jak ruzne konfigurace jednoho jadra, tak i vice
zdrojakovych stromu.

Sledoval jsem nekolikamesicni flame-debatu o tom, jestli je v poradku nutit
uzivatele mit na svem systemu kernel-headery jako debianovsky balik (prave
kvuli tem dependencim). Ze zacatku jsem byl zasadne proti, vzdy jsem
prekladal jadro sam v /usr/src/linux podle README. Ale nakonec jsem uznal,
ze ty dependence jsou dobra vec, poridil jsem si make-kpkg a udelal jsem si
vlastni balik kernel-headers ze sveho aktualniho jadra. Jsem spokojen -
dependence mam zajistene, a i nadale si mohu jadro prekladat sam
prostrednictvim osvedceneho postupu s tim, ze nakonec si udelam make-kpkg
kernel_headers; dpkg -i kernel_headers.

Ale znovu opakuji, nezkousel jsem to s jadrem v. 2.1.x!

--
Nathan L. Cutler <livingston @ pha.pvtnet.cz>    tel.:   ++420-311-671160
Livingston Professional Translations (CZ-ENG)    fax:    ++420-311-671159