NFS vs. Samba

Vlach Vladimir vlach na mail.stand.cz
Úterý Březen 10 13:56:53 CET 1998

> [...]
> da zkonfigurovat, ale to je trosku slozitejsi nastavovani (i kdyz v
> 1.9.18 by se to mohlo zjednousit, jeste jsem to nezkousel). Stejne je
> urcena pro pouziti na lokalni siti a tam tech hesel uz obvykle beha tolik
> ze se jedno dalsi mezi nimi ztrati. :)

> Tak tohle neni pravda - jak jsem psal minule, NFS stavi bezpecnost na IP
> adresach. Takze neposila zadne heslo, overuje si vsechno jen podle toho s
> kterym pocitacem komunikuje.

> Ano, to jsem taky kdysi zkousel, a zkusenosti byly take dosti spatne. A
> navic tenkrat (asi pred dvema roky) stala jedna licence tohoto NFS klienta

Dekuji za rady. Spise jsem si myslel, ze Samba je dost nebezpecna.
Ale to jsem si rozmyslel.
FTP klient je dobry, ale jak uploaddovat vice adresaru ?. Pres 33.6
muze trvat kontrola vsech souboru i velmi dlouho. Pokud by se soubory
primo ukladali na server tak by to bylo lepsi.

Pro muj propad by to i stacilo:

+----------+                        |a Linux na ktery chci
+----------+                        |
     |                              |Bude tam firewall
     |                              |s opemzenim pristupu
     |                              |z venci
     |                              /
 pevna linka - Telecom 33.6 Kb/s

+----------+                        \
|  Linux2  |                        |
+----------+                        |
     |                              |
     |                              | Moje sit pripojena
     |                              | pevnou linkou
+----------+                        |
| Win95/NT |                        |
+----------+                        /

S tim, ze by se firewall nastavil, aby nepustil nikoho zvenku k
sambe. Jde to ?

No a potrebuji provest bezpecny upload z win95/nt na Linux1 s vysokou
bezpecnosti.

Jo jeste podotazka.

Kdyz nastavim firewall na linuxu2 tak, aby nepripustil nikoho k
zadnym portum na Win95/NT pusti tam pakety z Internetu, ktere
smeruji treba z portu 80 ?

Dekuji s pozdravem
--
- Palackeho trida 134                                -