konfigurace site

Martin Mares mj na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Středa Březen 11 09:38:21 CET 1998

Zdravim,

> To se mi nejak nezda kdyz je adresa typu C muze prece obsahovat 0 na 2 nebo 3
> miste tedy adresa 192.168.0.10 je platna adresa site typu C pouze u adresy
> typu B  pokud by treti cislo urcovalo podsit by nula nesmela byt. Ale pokud
> mate nejaky moderni inteligentni router tak by podle
> draft-ieft-dnsind-classless-inaddr-03.txt z dubna 1997 mohla byt i tam.

   Classless addressing uz je na svete pomerne dlouho (a soucasti tohoto
standardu je i povoleni nulteho a posledniho subnetu), prakticky vsechny
routery (mimo nekolika malo opravdu archaickych -- jako je napriklad ten
v Novell Netware) jej nyni podporuji (i kdyz nekterym se musi explicitne
zapnout -- napr. na Ciscu "ip classless" a "ip subnet-zero"). Na Linuxu
s tim rozhodne zadne problemy nejsou.

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
"REALITY.SYS corrupted - reboot Universe (Y/N)?"