swap: linux, & dos partition

Jaroslav Benkovsky benkovsk na pha.pvt.cz
Čtvrtek Březen 12 08:53:56 CET 1998

Cyril Fischer wrote:

> (native swap file JE asi 2x rychlejsi nez swapovani do souboru na FAT.
> Proc?)

Pri swapovani na raw device se nemusi ohlizet na filesystem. Vi, ze tam
ma x souvislych sektoru. Zatimco pri swapovani do souboru musi
pravdepodobne pouzivat VFS, coz zdrzuje.

(Je-li to trochu jinak, opravte mne)

> dos logicke casti extended part. Norton diskdoktor (spravne!)
> kontroloval partition vytvorenou v linuxu, nikoli  podvrzene dite dosu.
> Naopak diskedit jako disk E: bral onen nesmysl umisteny na cylindru 550,
> ovsem link z partition table spravne ukazal na cylindr 1005.
> Dnes rano jsem to zkousel jeste jednou, a mily dos adresoval stejne
> defiinovanou partition nekam mezi 690-707 cylindr. Jeste, ze jsem tam
> nic nezkousel psat, ufff.

Asi to bude ten problem, na ktery upozornuje fdisk, ne? Takove to
"... if you modified any MSDOS 6.x, see man fdisk....". Trik
je totiz v tom, ze MSDOS nebere udaje o partition z tabulky, ale
z nejakeho jineho sektoru :-O. Takze se pofivej na man fdisk, snad
ti to pomuze

> Nevite, proc extended partition muze obsahovat jen JEDNU partition +
> odkaz na dalsi extended? A to i v linuxu (jak se zda). Tim se ztraci
> spousta prostoru....

Asi ze stejneho duvodu jako ten problem vyse. Nekdo to tak vymyslel
a vsichni moc dobre vime, kdo to byl.

					Edheldil

--
GCM/IT d- s:+ a- C++(+++) ULOI++++$ P++ L+++>++++ E+ W++
N w--- PS+ PE++ Y+ PGP R+ tv- b+++ D+ e+++ y+