ADMIN: Stop komercnim mailum (Re: Distribuce Debianu )

Pavel Hanak hanak na brailcom.cz
Čtvrtek Březen 12 16:15:14 CET 1998

On Thu, 12 Mar 1998, Jan Kasprzak wrote:

Pane Kasprzaku,

mate zajiste pravo sdelit nejake sve vyhrady k necemu, co podle vas
nesplnuje jista formalni kriteria. Pokud na to chcete upozornit vsechny
ucastniky konference, tak mate text pripominky napsat obecne. Pokud pisete
konkretne, tak mate na sve vyhrady upozornit privatni cestou.
Jinymi slovy, jste to vy, kdo ve svem mailu porusuje zakladni pravidla
slusnosti a vytykate-li nekomu, ze k necemu zneuziva konferenci, tak jste
to vy, kdo zneuziva jisteho postaveni v konferenci k tomu, aby *verejne
pranyroval* jiny subjekt.
To, ze vam ted pisi taky na konferenci, je pouze reakce na to, ze jste se
pokusil *verejne* ocernit nasi spolecnost, takze je namiste ji *verejne*
ospravedlnit.

Tolik na uvod.

Nyni ke vecne strance.

Pane Kasprzaku, vy prece velmi dobre vite, ze nase spolecnost neni
komercni firmou, nybrz *neziskovou* organizaci.
Pokud nevite, co to presne znamena, prectete si prosim zakon o obecne
prospesnych spolecnostech.

Nase spolecnost se rozhodne nezabyva ani nezivi prodejem CDcek Linuxu.
Jestlize pan Vesely pise, ze mu zbylo jedno CDcko vyvojove verze Debianu,
tak je to pravda a ja vas zadam, abyste to respektoval (neobvinujte
laskave ze lzi cloveka, ktereho vubec neznate).

Domnivam se, ze jednou z hlavnich naplni teto konference by mela byt snaha
o podporu uzivatelu Linuxu a snaha o sireni Linuxu. Ma-li si uzivatel
prakticky vyzkouset rady, ktere v teto konferenci obdrzi, tak to
predpoklada, ze bude mit taky moznost si obstarat prislusny software. Ne
kazdy ma moznost - jako vy - si kdykoliv cokoliv stahnout z Internetu. Pro
takove lidi je uzitecne, kdyz Linux a s nim souvisejici software, jim muze
byt poskytnut nekym, kdo tuto moznost ma.

Pokud to s Linuxem myslite uprimne, tak byste z toho mel mit spis radost a
ne osocit nekoho, kdo Linux lidem poskytne na CD. To, ze za nej dotycny
zaplati (upozornuji, ze v podstate minimalni castku) snad neni mozne
chapat jako komercni cinnost - nebo byste to snad akceptoval jen v
pripade, ze bychom to davali zcela zdarma?

Myslim, ze je take rozdil mezi inzerci a oznamenim, ale tomu vy asi
nebudete chtit rozumet.
Nektere veci byste mozna lip chapal, kdybyste skutecny obchodni svet znal
trochu lepe, pak by vam napr. rocni prijem kolem nekolika tisic korun za
prodana CD nepripadal jako komercni cinnost.

Vase poznamka o odpojeni domeny je naprosto nemistna a nevim, jak bude
pripadat ostatnim ucastnikum konference. Myslim, ze ucastnici konference z
Brailcomu se vzdy snazili o to, aby mela konference vysokou uroven, nikdy
nebyli - ani privatne - nikym napomenuti a hned je jim (pro me dost
nepochopitelnym a nepratelskym zpusobem) vyhrozovano.

U jinych prekroceni Meta-FAQ (ruzna OFFTOPIC, neslusna slova apod.) jsem
zatim nic takoveho nezaznamenal.

S pozdravem

--
Pavel Hanak