swap: linux, & dos partition

Robert Follner follner na icl.cz
Pátek Březen 13 15:55:36 CET 1998

----------

> Zkusil jsem to merit. Kdyby neslo o skutecne 2nasobne zpomaleni, netrapil bych se se
> swapovaci partition. Rad bych se mylil.

Budu rad, kdyz se k tomu vyjadri nekdo, kdo tomu opravdu rozumi a vysvetli mi to.
Jak uz jsem drive uvedl, moje hlava v tom nepoznava zadne zadrhely...

> vynuloval jsem cely prostor pro partition. Navic o tom skutecnem umisteni dos vubec nic
> nevi, pri novem pokusu si vymysel novou uvodni pozici na 250 cylindru... Je zajimave, ze
> alespon velikost vzdy zhruba souhlasi  Zda se, ze DOS bere informace o partisnach nekde
> jinde, ale do... kde?
Myslim si, ze problem by mohl byt v zjistovani parametru disku.
Disky vetsi nez nejakym 500MB pouzivaji ruzne zpusoby mapovani
(vetsinou LBA). Je otazka, jestli to tak bere kazdy fdisk.
Kdyz ne, tak pouziti dvou ruznych fdisku muze zpusobit katastrofu.
Duvod je ten, ze kazdy rozumny fdisk (i ten DOSovsky) predpoklada,
ze prtition zacina na zacatku cylindru. Pokud je mapovani poctu
cylindru a hlavicek jine, tak to muze nejaky fdisk vzit jinak
a problem s prepisovanim partition je na svete!
Taky bych uvital komentar nekoho jineho.
Ahoj.

That's all, folks.
Robert Follner, ICL Brno