Vadne sektory na disku & spol. (ext2)

Derfinak Jan derfinak na hron.fei.tuke.sk
Sobota Březen 14 20:29:24 CET 1998

On Sat, 14 Mar 1998, Petr Tomasek wrote:

> 	Dobry den !
>
> 	Nejak se mi pokazil harddisk : nekolik sektoru na konci disku
> je vadnych. Kdyz se linux pokousi z techto sektoru cist, zacne hlasit
> prapodivne hlasky o dma chybach:
>
> hda: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }
> hda: dma_intr: error=0x40 { UncorrectableError }, LBAsect=3882032, sector=1737008
> end_request: I/O error, dev 03:04, sector 1737008

[snip]

> 	Je mozne nejak tyto vadne sektory zablokovat, aby do nich linux
> nezapisoval? (pripadne aby z nich ani necetl) ?

Vadne bloky pod linuxom zisti program badblocks.
Pokial si prajete oznacit vadne bloky  a mke2fs to neurobi automaticky s
parametrom -c, tak mozete pouzit paremeter -l filename, kde filename
obsahuje cisla vadnych blokov.

POZOR: Pouzitie write testu u badblocks alebo pouzitie prikazu mke2fs vedie
k zniceniu dat na danej particii.

						jano

----- I can't get no satisfaction -----
			Rolling Stones