Cestina_a_XTerm

Jiri Sliva jiri.sliva.fei na vsb.cz
Pondělí Březen 16 11:13:09 CET 1998

Dobry den !

Man problem.

Prave se podarilo v celku uspesne "pocestit" Linux RH 4.2, jak konzoli tak
X a sice pomoci baliku "cs-tools" (velke diky autorum), ktery jsem
nasel na CD-ROMu od comp. pressu s RedHat 4.2.

Problem na stal v okamziku kdy jsem chytel rozsirit lokalizaci o moznost
psat ceske znaky v X. Tedy v tom by jeste problem nebyl, podle rad autoru
jsem nahradil knihovny libX11.6.. novymi z baliku "Xlib-Compose-1.1-1.i386.rpm"
pak ..ldconfig, restart,.. vse funguje skvele ( 6 druhu klavesnice.. nadhera),
az, az na xterm. (i color-xterm)

Kdyz spustim XTerm slozi se hned po prvni stisknute klavese (jakekoliv)
s hlaskou:

xterm: can't resolve symbol 'XkbLookupKeySym'

A prave co jsem vytusil z popisu instalace maji nove knihovny libX11 resit
prave korektni chovani funkce 'XLookupString' toz se nezda byt daleko od
'XkbLookupKeySym' ..tak nevim

  Tedy o xtermu se autori "tak trochu" zminuji, nasel jsem  tam jeste soubor
"XTerm.cz" ktery ma prijit do /usr/X11/lib/X11/app-defaults misto "XTerm"
a ma resit problemy s Xtermem a Cestinou.
Taky jsem tam vystrachal neco jako "xrdb -merge XTerm" (asi to nebude presne)
coz skoncilo hlaskou:

sh: syntax error near unexpected token `-DHOST=(n'
sh: -c: line 1: `/lib/cpp -traditional -Dlinux -D__i386__
-D_POSIX_SOURCE -D_BSD_SOURCE -D_SVID_SOURCE -DX_LOCALE -DHOST=(none)
 -DSERVERHOST=(none).. ..... a tak dale jeste pul stranky..

 neni mi sice vubec jasne k cemu slouzi prikaz xrdb (ja vim ..viz. man xrdb)
nicmene vysledek je takovy ze si xterma neuziju.
Zkousel  jak klasicky xterm tak color-xterm a jakysi nxterm ... se stejnym
vysledkem

"kvt" (terminal z KDE) sice funguje vyborne, ale napr. ve fvwm je absence
xtermu docela fatalni zalezitost ("kvt" spusteny z fvwm dela s klavesnici
                                   psi kusy... proste neni to reseni)

Nevite nekdo v cem je tady problem? Budu vdecny za kazdou pomoc.

            s pozdravem   "vice aplikaci pro nejlepsi OS"
                                                             Jiri Sliva

# jiri.sliva.fei na vsb.cz #

PS: jestli se to tu uz resilo, tak se omlouvam,... pak aspon ktery mesic
at vim kde to mam v archivu priblizne hledat