Mobilni Linux386 40MB

Dobias Ladislav XDOBIASL na electra.felk.cvut.cz
Pondělí Březen 16 15:49:05 CET 1998

Ahoj Davide!

(pro nedockave: shrnuti je na konci)

> potreboval bych poradit. Podarilo se mi zachranit pred vyhozenim
> notebooka 386, 2MB RAM, 40MB HDD. Chtel bych ho pouzivat pouze pro
> psani textu a pripojeni k domaci siti (WinNT+MSDOS+Win95/Linux).

To znam! Akorad mam lepsiho: 386sx20, 4MB RAM, 60MB HD. :-)

Mam ho rozdelenej takhle:
  20MB DOS
  15MB linux swap
  25MB linux

Na DOSu mam:
  MSDOS 6.22 (asi 3MB)
  csTeX (plain + latex) - na sazeni textu (asi 8MB)
  T602 (asi 1MB) - kdyz to chce nekdo pujcit na psani :-)
  VC + utils (arj, rar, un/zip, qpv...) (asi 2MB)
  LOADLIN +jadro - na spusteni linuxu (asi 0,5MB)
  nejake male hry (asi 2MB)

  jo a jeste tu mam program na komunikaci, takze ted mi ten
  notebook slouzi i jako terminal, kdyz ho pripojim seriovym
  kabelem k memu "velkemu" linuxu (tam si pustim screen a
  uz to jede!)

Na linuxu mam
  systemovy veci (/etc, /lib, /bin, ... - napr. knihovny,
    programy bash, less, grep, awk, man, groff) (asi 10 MB)
  perl ( > 5MB)
  mel jsem tam i prolog (asi 2MB)
  elvis - vi editor (asi 0,5MB)
  mc - to musi bejt! ( > 0,5MB)
  podporu cestiny (par kB)

DOS je v pohode, TeX chodi krasne, akorat fonty generuje asi
rychlosti 1 font za 5 minut :-) Ale to pak zase chvili na disku
vydrzi, kdyz nepotrebuju moc mista, abych je musel zas mazat.

Linux mi bootuje asi zase 5 minut (mozna min).
Mam 4MB RAM - jadro zabere asi 1MB, takze mi zbyva asi 3MB.

Kdyz se prihlasim a spustim mc a pak treba neco pustim v perlu,
neco edituju ve vi, tak mi swapuje asi 2 - 5MB.

Pokud bys mel tedy jen 2MB RAM, tak by to swapovalo asi 4 az 7MB,
ale rychlost by byla asi o trochu nizsi...(disk je preci jen
pomalejsi nez pamet)

> Problem je v tom, ze s Linuxem teprve zacinam a nevim co bych na nej
> mel nainstalovat (jadro ani programy). Nenasel by se tu nekdo, kdo
> by mi poradil?

Hmm, tak to je blby, ze teprv zacinas - chtelo by to asi uz
nejake zkusenosti s unixem...

Ja jsem to instaloval tak, jsem si ze sveho linuxu RH4.1:
 1) vybral par souboru, o kterych jsem si myslel, ze jsou
    dulezite, ty jsem
 2) daval je do specialniho adresare (budouciho korene)
 3) to pak zabalil do .tgz
 4) pomoci laplink prenesl po kabelu na notebook na DOS
    partition (melo to asi 5MB zabaleny)
 5) pomoci nejake (asi Rescue) diskety na notebooku nastartoval
    linux
 6) soubor rozbalil do korene linux. partition
 6.5) protoze jsem samozrejme na neco zapomel, tak jsem
    asi 2 dny opakoval s obmenami od bodu 2 :-)))

 7) pak uz to fungovalo, linux spoustim pomoci loadlin
    (lehce mohu upgradovat jadro, ktere si prelozim
    na "velkem" linuxu)
    (na notebooku neni samozrejme GCC)

> Malem bych zapomel ze je jenom cernobilej.

To muj taky :-(   :-)

SHRNUTI
=======
> Mam dve moznosti: MsDOS + Volcov Commander + NetWare + Klasik
> Linux + Editor, nejspis Emacs + a ted nevim co dal.

Pokud chces emacs, je i pro DOS... pokud chces zkusit vi, zkus
vim (taky pro DOS). Klasik neznam - ale proc ne, ze?

Pokud chces jen kvalitne tisknout text, nauc se TeX.
V csTeXu je slusny QEdit, pokud nepotrebujes nutne Emacs, vi,
tak QEdit staci.

(+ ... klady, - ... zapory)

Linux:
  + spustis vice programu najednou
  - _strasne_ bude swapovat
  + muzes si "hrat" s unixem (ed/sed/awk/sort...)

DOS:
  - spustis jen jeden program najednou
  + ostatni pobezi celkem svizne (relativne svizne :-)

Jinak preji hodne trpelivosti pri spousteni programu na te
386 :-)

Zdravi
Lada Dobias
P.S.