disk editor

Pondělí Březen 16 20:09:10 CET 1998

Martin Vysohlid <vysohlid na sco.ipp.cas.cz> writes:

> Chtel bych se zeptat, jestli neznate nejaky diskovy editor pod Linuxem.

radkovy debugfs je soucasti distribuce RH, lde (pouziva ncurses)
ftp://sunsite.unc.edu/pub/Linux/system/filesystems/lde-2.3.4.tar.gz

> Ja jsem zatim pouzival program dd (pripadne v cecku fci read). Jde to, ale
> pokud chci cist neco z prostredka disku (dd skip=4193280), tak to strasne
> dlouho trva - nejprv cte a zahazuje vsechno predtim.
> Jak precist rovnou potrebny sektor?

Klasicky:
open("/dev/hda",...); lseek(...); read(...)

Moderne:
open("/dev/hda",...); mmap()

Klasicky pristup je pouzit napr. v programu fsgrab (obdoba dd),
viz. http://semantics.soas.ac.uk/~aaron/tech/ a
ftp://sunsite.unc.edu/pub/Linux/docs/HOWTO/mini/Ext2fs-Undeletion
Ten "moderni" pristup jsem na /dev/hda nezkousel, ale doufam, ze to take
jde.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR