Wanted: konference o bezpecnosti Linuxu

Středa Březen 18 15:08:00 CET 1998

Radovan Semancik <semancik na chtf.stuba.sk> writes:

> linux ma nejaku bezpecnost? ... to je mi novnka :-)))

Pokud si clovek precte pozadavky na ziskani certifikace, viz napr.
http://www.radium.ncsc.mil/tpep/library/rainbow/, pak pochopi, ze uz
jen z ciste praktickych duvodu Linux zadnou certifikaci nema. To ale
neznamena, ze Linux zadne bezpecnostni mechanismy neimplementuje.

> inak, mozno to sem nepatri, ale rad by som vedel ci je niekde k
> dispozicii nejaky _bezpecny_ operacny system (myslim tym nieco co sa
> aspon troska priblizuje kat. B TCSEC - orange book) ...

Seznam OS, ktere jiz od ITSEC obdrzely certifikaci pro jistou uroven
bezpecnosti a tech, ktere jsou prave v procesu vyhodnocovani, je
uveden na http://www.itsec.gov.uk/.

Jinak pristup "_bezpecny_ OS, tj. takovy, ktery se priblizuje kat. B"
povazuji za nesmyslny z mnoha duvodu. Nedomnivam se ale, ze by se o
tom melo diskutovat v konferenci o Linuxu.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR