linux ako ppp server + mgetty ...

Vaclav Babicky babicky na pc32.ipp.cas.cz
Pátek Březen 20 03:03:43 CET 1998

tibor sujan wrote:

> Mate to niekto nainstalovane a  hlavne FUNGUJE vam to.
> Pouzivam pppd, mgetty a pri spusteni W95 dial mi pri
> zapnutom debug rezime ukaze = login failed.
> Ked vypnem auth, pap, chap a login, tak sa to sice prihlasi
> ale nefunguje ping na iny pocitac ako ten, na ktory som pripojeny.
> Prosil by som o radu, popripade konzultaciu. (emailom)
>
> Diky     Tibor

Ano, funguje to.
Ke druhe otazce - ping na jiny pocitac:
Linux musi v tomto pripade fungovat jako router, jadro
musi byt prelozeno s option IP_FORWARDING. Ani sitova
jadra tuto options standartne nemaji.
K prvni otazce:
Kontrola hesla z Win95. Pokud je v ../ppp/options
nastaveno auth, pap, login bere pppd pri overovani uzivatele
Linuxu, prihlasovany uzivatel musi byt na Linuxu tedy zalozen.
Jmeno uzivatele a heslo se potom zadava v okne telefonickeho
prihlaseni W95.

MGETTY:
Musi byt prelozeno s flagem -DAUTO_PPP, v konfiguracnim
souboru login.conf musi byt a_ppp povoleno. Domnivam se, ze toto
ale mate v poradku, kdyz se vam podari ppp pripojeni bez overeni
uzivatele.

Dalsi ctenare prosim o radu z pribuzneho soudku. Stejna konfigurace,
mgetty, auto_ppp, POZOR, vse na LEASED LINE.
Funguje bez problemu (mgetty sposteno s parametrem -r)
ALE....
Na bezicim serveru se v log souboru mgetty objevuje pravidelne
hlaska "login timeout" a mgetty se restartuje. Toto chapu, je mozno
ovlivnit parametrem mgetty max_login_time.
Chtel jsem si to vyzkouset na jinem pocitaci a tam je vsechno
v klidku, "login timeout" nejsem schopen vyloudit.
Konfigurace mam (si myslim) stejne. Pokud mate nekdo napad
odpovezte, rozsahlejsi diskuzi radeji E-mailem.

    Babicky, E-mail: babicky na ipp.cas.cz