Yenya a cestina (was: Re: ADMIN: (long) Konference linux na muni.cz a Meta-FAQ)

Hynek Med xmedh02 na manes.vse.cz
Sobota Březen 21 15:33:43 CET 1998

On 21 Mar 1998, Jan Kasprzak wrote:

> 	Pokud prinutis vsechny sendmaily po ceste zahodit quoted-printable
> nebo je prekodovat na 8bit, a pokud totez (8bit misto QP) das jako defaultni
> nastaveni do vsech Netscapu, Exploderu a dalsich MUA, a pokud vsem, kdo
> cas od casu ctou konferenci na miste, kde nefunguje diakritika (seriove
> terminaly, ...) koupis PCcko s Linuxem, pak klidne. Nepredpokladam, ze by
> se ti tohle povedlo.

Ale Yenyo.. Pokud chces mit na svem pocitaci maily osmibitove, aby ses
nemusel patlat s QP a base64, staci pridat do konfigurace _tveho_
sendmailu k definici maileru (mprog) parametr 8 (nebo je to 7?), ktery
prevede prisle maily z QP resp. base64 do 8bitoveho kodovani.. (Naopak se
to deje automaticky, viz RFC o ESMTP rozsireni 8BITMIME.) Myslim ze v tom
byla tak pred rokem bezpecnostni dira, tu ale doufam opravili a tuhle
"feature" nezrusili. Mne osobne QP nebo base64 vyhovuje, mam programy
ktere s tim umi pracovat, a rekl bych, ze takovych nas je vetsina. No a ty
si to muzes opravit ve svem vlastnim sendmail.cf. :-)

Base64 a QP jsou soucasti normy MIME, a naprosto nechapu, jake vuci nim
muzes vznaset formalni protesty.

Ať žije čeština,

Hynek

--