Yenya a cestina (was: Re: ADMIN: (long) Konference linux na muni.cz a Meta-FAQ)

Derfinak Jan derfinak na hron.fei.tuke.sk
Neděle Březen 22 00:30:22 CET 1998

On Sat, 21 Mar 1998, Hynek Med wrote:

> Ale Yenyo.. Pokud chces mit na svem pocitaci maily osmibitove, aby ses
> nemusel patlat s QP a base64, staci pridat do konfigurace _tveho_
> sendmailu k definici maileru (mprog) parametr 8 (nebo je to 7?), ktery
> prevede prisle maily z QP resp. base64 do 8bitoveho kodovani.. (Naopak se
> to deje automaticky, viz RFC o ESMTP rozsireni 8BITMIME.) Myslim ze v tom
> byla tak pred rokem bezpecnostni dira, tu ale doufam opravili a tuhle
> "feature" nezrusili. Mne osobne QP nebo base64 vyhovuje, mam programy
> ktere s tim umi pracovat, a rekl bych, ze takovych nas je vetsina. No a ty

No vidim, ze si prisiel na genialne riesenie. Staci, ked si Yenya nastavi
sendmail a uz vsetkym pojde diakritika. Som zvedavy, ako to pomoze nasim
zelenym terminalom pripojenym k SM 52/12. Skusal si tam citat postu s
diakritikou? (Ja viem, ze je to pocitacovy pravek, ale prostriedky na obmenu
HW nie su, a zda sa, ze ani nebudu.) Dalsie pocitace, ktore maju studenti k
dispozicii, su PC s DOSom a Windowsom a tam je zase ine kodovanie. Takze
ziadna vyhra.

Preco nutne potrebujes diakritiku v konferencii? Preco ti nestaci sada
znakov, ktore maju vo vsetkych systemoch rovnaky vyznam? Posta bez
diakritika sa da citat na systeme, ktory diakritiku podporuje, ale opacne je
to uz obtiazne. Ja uznavam, ze si sikovny, lebo ti bezi cestina na pocitaci,
ale existuju systemy, kde sa to robi ovela tazsie ako na linuxe. Preco maju
byt uzivatelia odkazany na tieto systemy diskriminovany?

				jano

----- I can't get no satisfaction -----
			Rolling Stones