Linux, Databaze a Win95

snajdr na pvt.net snajdr na pvt.net
Pondělí Březen 23 12:07:11 CET 1998

>  Jak to vypada s databasemi na Linuxu? Zvladaji treba cestinu?

Databazi je mnoho. Pocinaje treba MySQL, ktere mi celkem slusne
bezi i na 16 MB RAM ( BTW: Nedoporucuji zkouset na RH 5.0 :-(( )
MySQL cesky umi, umi cesky i tridit. Vic se ozve urcite ten kdo
to trideni delal :-)
Dalsi moznost je PostreSQL, ktery toho umi o neco vic, je
transakcni atd., ale take pomalejsi a vyzaduje lepsi hardware
( no na 16 MB me bezi taky, ale dava tomu docela zabrat).
Jak je to s cestinou nemam tuseni. Do databaze se ulozit da :)
    Pro pristup z Windows se da pouzit ODBC ovladac, ale
s cestinou asi muze byt problem z duvodu ISO-Latin-2 vs.
CP-1250. ukladat vse v CP1250 zase vyradi trideni, ehmm..

> Da se pristupovat k nim z Win95? Jak se programuji? Maji
> nejake vyvojove prostredi? Umi spolupracovat s Accesem?

Ja jako vyvojove prostredi pouzivam emacs. Tedy presnej receno,
snazim se. Uci se to spatne, ale stoji to za to. Kazdopadne me to
nenuti zvedat ruce od klavesnice abych divoce pohyboval mysi
po monitoru. Je fakt, ze grafiky v nem clovek moc nenajde.
Zalezi na tom k cemu ten ktery program chce pouzivat.

BTW:      S Accessem bude spolupracovat tezko neco

S pozdravem
   Petr Snajdr