Linux a OpenVMS (was Linux a bezpecnost)

Martin Mares mj na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Pondělí Březen 23 13:39:09 CET 1998

Hello, world!\n

>       - jak znemoznit administratorovi pristup k souborum
>         uzivatele tak, ze jedinou moznosti jak toho
>         dosahne bude to, ze si je privlastni (chown)?
> 	Nebo jak vytvorit administratora, ktery
> 	takto omezen bude?

   Mne to prijde jako protimluv -- budto to je _poradny_ administrator,
ovsem pak muze opravdu vsechno (napriklad tim, ze pouzije primo /dev/sda nebo
ekvivalent), nebo to je "administrator" -- tedy bezny uzivatel, kteremu
napriklad nekdo dal pravo privlastnovat si cizi soubory, pak ovsem problem
nenastava (tim samozrejme netvrdim, ze by takovou vec Linux umel -- prijde
mi pouze pomerne jednoduche ji tam dodelat).

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
"A LISP programmer knows value of everything, but cost of nothing."