UID 0 a bohove [was Re: Wanted: konference o bezpecnosti Linuxu]

Radovan Semancik semancik na chtf.stuba.sk
Pondělí Březen 23 13:51:15 CET 1998

no, mne sa tak zda, ze v B-systemoch mozno je nieco ako lokalny root - pre
jednu uroven zabezpecenia .. ak vobec :-)

no, neviem, myslim ze by na systeme malo byt nieco ako root, ale len pre
servisne ucely t.j. len konzola,len v single user rezime .. cize nieco skor
ako ROM monitor

> Jo, to by mne u tehle systemu taky zajimalo -- bud silena hardwarova
> podora, nebo nejaky "opravdovy root ktery muze vsechno" pri instalaci..?

presne tak, napriklad na HP-UX (ta vezria co je zevraj B) je root pocas
instalacie a moze zostat aj ponej (da sa nevratne zrusit) ..

este jedna poznamka, kym mam pocitac fyzicky k dispozicii, pravdepodobne
nepotrebujem root-a aby som sa dostal k datam co nie su sifrovane, na to mi
staci sroubovak.

a ked tie data sifrovane su, tak ich neprecita ani root

Radovan "Gildir" Semancik