UID 0 a bohove [was Re: Wanted: konference o bezpecnosti Linuxu]

Daniel Prynych Daniel.Prynych na buzuluk.cz
Úterý Březen 24 08:39:26 CET 1998

----------
> [...]
> prava zcela neprimerena. Podstatne vice moznosti v tomto smeru maji
> Windows NT, i kdyz
> tam se vyvoj zastavil pouze u tech moznosti :-)
> Nerikejte, ze jsem liny nebo ze to neumim nastavit. Ono to nastavit
> NEJDE.
>
> Databaze. Casto se o ni stara jiny clovek, nez o pocitac samotny (root).
> Spravce
> databaze a spravce pocitace jsou dve rozdilne funkce. UNIX klidne umozni
> bez znalosti
> hesel (prikaz su) rootovi cmuchat treba ve vyplatach cele fabriky. Brrr.

Slusne databaze (dbase a foxpro za ne nepovazuji) maji prece definovany ve svych souborech vlastni uzivatele a hesla a prislusna prava k tabulkam a pohledum bez ohledu na prava v systemu a data jsou v nich ruznym zpusobem prehazana, zkompresovana atd. Hledat v nich vyplaty to bych opravdu nechtel.
Dan