Linux a teologia :-) [Re: UID 0 a bohove]

Rudolf Jaksa jaksa na neuron-ai.tuke.sk
Úterý Březen 24 23:31:54 CET 1998

Kto je root vo Vatikane?
:-)

Zdenek Kabelac <kabi na fi.muni.cz> writes:
> Otazkou pak je, jak pracuje system s daty v pameti - tj. v jistem
> okamziku je v systemu potreba, aby data byla v pameti v nejakem
> rozsifrovanem stavu a v tom okamziku je mozne, aby root danou pamet
> dumpem pameti prosel a zjistil si stav nejake aktualni polozky -

Tu ma napada ci by neslo naprogramovat obsluzny soft tak, aby nikdy
nemal v pamati dekriptovane cele kriticke data ale stale iba ich cast
(nie som teoretik od software, tak neviem ci je to mozne ...) a root
by potom musel vediet nielen desifrovat nejaky kod ale aj sledovat
priebeh celeho procesu prace prislusneho programu ...

Ak by to slo, mozno by sa dal napisat ten inkriminovany soft tak, aby
spominany priebeh root nemal ani teoreticku sancu sledovat, vyuzit by
mozno slo to ze sa tasky musia prepinat a ze najrychlejsia instrukcia
pre dany procesor je xyz a ze ked nieco napisem optimalne root uz
nemoze byt rychlejsi :-) ... alebo nieco ine ...

Okrem toho aplikacia by sa mozno dala rozhodit na viac strojov a to
mozno tak hnusnym sposobom, aby sa okrem mna uz nikto nechytal
zosynchronizovat alebo aby mu uz nezvysilo miesto v sirke pasma na
eternete ...
Proste narazam na to ze v pocitaci alebo systeme pocitacov su VZDY
fyzicke hranice, ktore nemoze prekrocit nielen user ale ani root a
teraz nevidim dovod preco by sa to nemalo dat vyuzit a to aj
systematicky.

Pristup na klavesnicu a spol. je ina vec (lebo je pomaly), ale mozno
ze :-) je vzdy mozne pracovat s kryptovanymi datami a dekryptovat az
na urovni procesora = registre, cache?

Co sa tyka nicenia dat, root-boh moze nicit data, ale ja-user mozem
data zalohovat.

Inymi slovami: DOKAZ ZE ROOT JE BOH SOM NEVIDEL, (mozno ze existuje,
ale ku mne sa nedostal) takze, nie som si isty, ci niektory user
niekde v Zimbabwe nepusta pod linuxom nejaky soft, nad ktorym root
nema ANI TEORETICKU sancu vladnut.
(vopred vdaka za pripadne zrusenie mojich idealistickych predstav :-)

Co sa tyka PRAKTICKEJ vlady, hackeri dokazuju ze BEZNY ROOT nie je
BOH.  Beriem to ako dokaz toho ze neplati veta "ROOT MOZE VSETKO",
takze zatial zotrvavam v cakani :-) na software ktory by dokazoval ze
"ROOT NIC NEZMOZE" (leda tak zrusit konto).

:-) Diskusia typu VMS je bezpecnejsie ako Linux je uuuuplneee mimo :-)
... letel raz rus, american a slovak ... zozrali vsetkych okrem
slovaka ...
:-)))

	Rudo Jaksa