Neni bezpecnost jako bezpecnost (was Re: Linux a bezpecnost)

Pavel Machek pavel na elf.ucw.cz
Úterý Březen 24 22:16:03 CET 1998

Ahoj!

>        ^^^^^^^^^^^^^^^^^^ak to nepojde unlinknut, malo by to vratit
>        chybu

IMO neni duvod. Pokud to nepujde unlinknout, tak open( ..., O_EXCL )
je povinen ohlasit chybu za me.

> a vobec si nie som isty, ci je ten unlink dobry napad, co ked sa mi tam niekto vtrepe medzi tym ako skonci
> unlink a pred tym ako __open vytvori subor .. zabezpeci to O_EXCL ?
> nestacilo by potom jednoducho pri

Ok, v tom pripade open() sfailuje s tim ze existuje.

> pouzivani /tmp vnutit vsetkym openom O_EXCL ?

Ne, protoze potom by nechodilo

> /tmp/file
> /tmp/file

(To druhe by selhalo s tim ze existuje.)

							Pavel

--
I'm really pavel na atrey.karlin.mff.cuni.cz. 	   Pavel
Look at http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/ ;-).