Linux a OpenVMS (was Linux a bezpecnost)

Pavel Machek pavel na elf.ucw.cz
Úterý Březen 24 22:27:05 CET 1998

AhoJ!

> Ono se tomu mozna da tezko verit, ale OpenVMS neni nazev trochu jineho
> Unixu, ale koncepcne jineho operacniho systemu. Takze jako spravce jednoho
> z takovych systemu se nad zminovanymi bezpecnostmimi problemy Linuxu
> (a unixovych systemu obecne) mohu jen usmivat.

Hmm, ta VMS-ka zni komplikovane. Jaky je min. hw na kterem to bezi?

								Pavel

> provadet programy nejen v rezimu USER, ale i jako EXECUTIVA ci KERNEL
> (celkem ctyri vrstvy oproti dvema v unixu).

Kazdy kdo ma pravo provest program v rezimu KERNEL je root.

> Dale spravce rika, ze uzivatel si smi pustit nejaky program a po dobu
> jeho behu bude mit zvysena privilegia. Ve VMS se tomu rika instalace

Tomuhle se tusim rika suid.

> Dale je s kazdym procesem spojena cela rada kvot tykajici
> se napr. pridelovani virtualni pameti, vytvareni podprocesu, poctu
> soubezne provadenych i/o operaci. Tim se daji jednotlivi uzivatele
> mezi sebou "odstinit" tak, aby zbesile chovani jednoho z nich nemelo
> nepriznivy dopad na zbytek systemu.

Tohle v podstate nejde. Presneji: oquotujte me tak abych jeste mohl
pracovat a ja vam ukazu ze dokazu system dostat do kolen.

--
I'm really pavel na atrey.karlin.mff.cuni.cz. 	   Pavel
Look at http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/ ;-).