Navrh na zmenu MetaFAQ

Pavel Hanak hanak na brailcom.cz
Středa Březen 25 15:11:58 CET 1998

    DO: On 25 Mar 98 at 13:47, Milan Zamazal wrote:
    :: konferenci.  Tento navrh jsem myslel naprosto vazne.  Nezaznamenal jsem
    :: vsak zadnou odezvu, s vyjimkou jedineho mailu na moji soukromou adresu,
    :: kde bylo navrhovano (nevim, nakolik vazne:-), aby se zde cestina zacala
    :: pouzivat okamzite.

    DO: Byl-li to ten ode mne, tak byl myslen naprosto vazne.

    DO: Pokud budeme porad rikat, ze to nejde, tak cestinu nikdy nikdo pouzivat
    DO: nezacne. A ono nejde jen o mail, vzdyt ani takovy kolos jako je ceska
    DO: sporitelna neni schopna zajistit tisk vypisu z uctu v cestine. Obchodni
    DO: banka zrovna tak. Lidem by se melo vtlouct do hlavy, ze pocitace cesky
    DO: umi, to ze cestinu nepouzivaji je problem jejich operatoru a
    DO: programatoru, kteri si usnadnuji zivot na ukor przneni materskeho
    DO: jazyka.

Vrele souhlasim.

Myslim, ze vetsina lidi dnes pouziva klienty, u kterych je mozne cestinu bez
problemu provozovat. Jediny vaznejsi problem vidim snad jen u starych 7bitovych
terminalu. Myslim si ale, ze lide, kteri na techto terminalech vetsinou
pracuji, jsou natolik zdatni, aby problem nejak vyresili.
Naproti tomu lide, kteri si poradit nedokazi, tak pouzivaji nejaky MS IE nebo
Netscape a tam problem neni.

Snad by se dal navrh pana Zamazala chapat i jako podnet k pruzkumu, ktery by
zjistil, kolik lidi by mohlo skutecne mit realne (a obtizne resitelne)
problemy.

Chapu, ze neni snadne udelat krok, ktery zpusobi jiste tezkosti a obtize, ale
vetsina veci, ktere prinesly nejaky posun ci pokrok, byla zpocatku provazena
tezkostmi.
Na druhou stranu je pravda, ze si clovek po vydatnejsim mailovani "zvykne" na
"pacestinu" a stava se potom, ze i v normalnim dokumentu zacne vynechavat
diakritiku.
A o tom, ze je takova "cestina" oklestena (nebo zprznena, jak napsal pan
Ohnesorg, se take neda pochybovat).

S pozdravem

--
Pavel Hanak