Ce-cko - veci kolem presmerovani a zvuku.

Ondrej Palkovsky ondrap na email.cz
Středa Březen 25 20:16:15 CET 1998

Roman Vesely wrote:

> Dale by mi zajimalo programovani zvuku.
> Na zvukovku posilam data pomoci write(int fd, const void *buf,int size),
> ktere naplnuje buffer zvukovky v jadre, a ten hraje, dokud tam neco je..
> To je ovsem dost neohrabane, tak mi zajima jestli a jak jde:
> * pozastavit a nasledne zas povolit vystup na zvukovku (pause)
> * zjistit , v jakem stavu je buffer v jadre, protoze, jestli je plny,
>   tak to na funkci "write" chvili ceka, dokud se tam neuvolni misto.
> * Kdyz funkci write poslu velmi maly vzorek, tak to hned nehraje,
>   buffer se musi naplnit do urcite hodnoty, cim to je ?

Existuje moznost provest mmap na /dev/dsp a tim si ten buffer
privlastnit. Potom muzete provadet ruzna ioctl a select na /dev/dsp a
podle toho se chovat. Jed nu dobu jsem s tim experimentoval a napr.
vytizeni procesoru proti prehravani pres sox bylo asi 1:8. Dokumentace
je nekde na homepage k oss Linuxu.