Symbolicky link - chyba nebo vlastnost?

Peter Kundrat kundrat na gic.sk
Čtvrtek Březen 26 08:31:24 CET 1998

On Wed, Mar 25, 1998 at 10:45:28PM +0100, Michal Hucik wrote:

> Kdyz to tak po sobe ctu tak radeji dodam ze je mi jasne jak se ten soubor
> dostal tam kde je, ale neni mi jasne odlisne chovani shellu a cp pri praci
> se symlinkem.

Ak sa da v bash-i set -P, bash bude pri cd,pwd pracovat s fyzickou strukturou
adresarov (teda pouzije/vypise skutocny aktualny adresar).  Default je set +P
(co sa chova ako popisujete). cd aj pwd maju volbu -P resp. -L, ktorymi sa da
ich chovanie ovplyvnit jednorazovo.

Odlisnost ma na svedomi bash, ktory sa pri logickom zobravani snazi zapamatat
logicku cestu (symlinky cez ktore sa do daneho adresara doslo). Spustane
programy ovsem tuto informaciu nemaju odkial ziskat, tak pracuju so skutocnym
miestom vo fs.

				pk