Linux a OpenVMS (was Linux a bezpecnost)

Radovan Semancik semancik na chtf.stuba.sk
Čtvrtek Březen 26 18:35:57 CET 1998

snajdr na pvt.net wrote:
> - nerad bych, aby "pul" systemu melo za cas suid bit jen
>   proto, ze tato koncepce je pro Unix/Linux ta prava
>   a dobra. Uvazuji tak, ze cim mene s-bitu, tim lepe.
>   Rozmnozovat s-bit programy za ucelem zvyseni bezpecnosti
>   se mi nejak nezda :-)

ono by to islo, za predpokladu, ze:

1) suid programy su bezpecne (dokazatelne)
2) ich architektura (rozmiestnenie, funkcia) je "bezpecna"

cize, takto sa da dosiahnut aka-taka uroven bezpecnosti, ale nie je to
MLS, nie je to B2 ani B1 ... je to len "bezpecnejsi UNIX"

--
            Radovan Semancik (semancik na chtf.stuba.sk)
                http://storm.alert.sk/semancik