GNU Hurd (Mozna Long & Offtopic)

Michal Ludvig mic na cybeteria.cz
Pátek Březen 27 14:04:30 CET 1998

Ahoj,
zkousim doma rozbehnout GNU Hurd ale moc se mi to nedari. Jestli nekdo z
vas nekdy pokousel Hurda, tak mi mozna muze poradit.

Stahnul jsem si balik gnu-0.2.tar.gz + bootovacku. Balik jsem rozbalil na
cerstvou, 450megovou, ext2fs-ovou partisnu /dev/hdb1 (linuxove jmeno).
Vsechny adresare jsem presunul z gnu-0.2 do rootu ty partisny.
Asi po dvou hodinach se mi podarilo nabootovat z diskety, natahnout
"/boot/gnumach root=hd1a -s", tak jak to radi dokumentace, spusti se modul
/boot/serverstart, ale ten po chvili oznami, ze nemuze najit
/dev/hd1a/boot/servers.boot a co ze s tim jako hodlam delat?
Naprosto vsechny pokusy o modifikaci ty cesty selhaly, jediny co fungovalo
bylo prekopirovat ten servers.boot na tu bootovaci disketu a napsat mu
/dev/fd0/boot/servers.boot. To ho potom nacte a spusti, jenze vsechna
jmena v nem bere relativne k /dev/fd0, takze samozrejme nenajde zadny
dalsi soubor a zdechne na "panic".

Zkousel jsem i HDD prehodit na master, ale ani tak to nechodi. Kazdopadne
na ten disk leze, protoze kdyz mu zadam nejakou cestu /dev/hdxy tak mi
vzdycky blikne LEDka.

Mam i486, ISA/VLB. Pri bootu rika, ze "No BIOS32 extensions" a potom
eata_dma a eata_pio taky nejaky chyby. Nakonec rekne, ze "EATA0: Port
0x1f0 already in use ...". Predtim vsak spravne detekoval moje disky a
napsal "ide0 at 0x1f0-0x1f7, 0x3f6 on irq 14".

Nevite nekdo, kde je chyba? Linux s PCI podporou v jadre ma pri
bootovani na mym pocitadle podobny hlasky, ale vzdycky funguje OK.

Dik
Michal Ludvig