Ze by opet sendmail

Petr Kolar PETR.KOLAR na vslib.cz
Úterý Březen 31 20:20:42 CEST 1998

> Tak jsem se dal do ladeni sendmailu, aby delal relay pro domenu.
> Nastudoval jsem, ze musim spravne vyplnit soubory
> /etc/mail/relay_allow, ip_allow a name_allow, to je vsechno moc
> pekne, jenze sendmail z redhatu i ten, ktery jsem si prave prelozil
> pravi, ze nepodporuje dbm, takze mi zbyva pouzit text nebo hash. Text
> asi nebude rychlostne zrovna to prave, takze bych chtel hash, jenze
> ten se neda makemapnout, prtoze soubor ma vypadat klic <tab> hodnota
> a me nejak unika, jaky je klic a jaka je hodnota, me by ke stesti
> [...]

   To je tim, ze konfigurace sendmailu z Redhatu 5.0 pouziva (krome
aliasu) jedinou databazi a tou je /etc/mail/deny. Zminene relay_allow,
ip_allow a name_allow jsou v teto konfiguraci obycejne textove soubory
obsahujici vzdy jednu polozku na kazdem radku. Vubec nezalezi na tom,
jestli je nebo neni podpora dbm - u obou se pouzivaji dvojice
(klic hodnota). Pokud se pouzije varianta pravidel, ve kterych jsou
misto souboru pouzity databaze, je klicem domena, jmeno pocitace, IP
adresa nebo jeji cast a hodnotou jsou u ruznych databazi ruzne hodnoty -
viz http://www.informatik.uni-kiel.de/%7Eca/email/chk-newmap.html#junk_map.

   Bohuzel u ne-IDA sendmailu jsem se dostal jen k filtrovani bez pouziti
databazi, protoze na podrizenych strojich (IRIX) se mi nepodarilo podporu
databazi nainstalovat. A na hlavni postovni masine mame IDA sendmail, takze
tam jsem si musel napsat vlastni pravidla.

   Text o pouzivani techto pravidel bych chtel pripojit k textu sveho
vystoupeni z Cikhaje.

                                                        S pozdravem
--
                         ***  Petr Kolar  ***
            Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229