ANNOUNCE: podpora klavesnice pre RH5.0

Stanislav Meduna stano na trillian.eunet.sk
Neděle Květen 3 11:16:34 CEST 1998

Ahoj,

pokusil som sa dat dokopy vsetko potrebne pre podporu klavesnice
v glibc-based systemoch. K stiahnutiu je na

ftp://ftp.fi.muni.cz/pub/localization/linux/X11/XKB-czsk-forcedIM-RH5-0.02.tar.gz

Ide o kombinaciu uz existujucich balikov spolu s vylepsenym
instalacnym skriptom. Prosim, dajte mi vediet, ci instalacny
skript funguje - moj system uz zazil rozne pokusy a od panenskeho
RH 5.0 ma daleko. README nasleduje:

Riesenie klavesnice pre XFree86 3.3.1 a glibc systemy

Tento balik predstavuje riesenie podpory ceskej a slovenskej klavesnice
v systeme X Window s podporou XKB extension. Zaroven sa snazi umoznit
vstup ceskych a slovenskych znakov aj v aplikaciach, ktore ignoruju
standartnu internacionalizacnu podporu obsiahnutu v X11R6.3.

Ide o kompilaciu nasledovnych uz existujucich balikov:

XKB-cz-X11R6.3
xlib-forcedIM-0.01
ftp://ftp.levonet.sk/pub/linux/localization/libX11.so.6.99 (preklad pre glibc)
cs_CZ locale (obsiahnute v glibc 2.0.7, ale nie v 2.0.5)

Autori:
  Stanislav Meduna        klavesove mapy, nutena internacionalizacia
                          "neposlusnych programov"

  Jan "Yenya" Kasprzak    upravy klavesovych map, patch XKeysymDB
                          pre obidenie chyby v X11

  a spusta dalsich, ktori vytvorili X11, XFree a glibc

README z tychto balikov treba brat s rezervou, kedze sa vztahuju
na starsie verzie balikov. Udaje v tomto README su platne.

Instalacia
==========

Opustite X Window a pokial mate nastaveny v /etc/inittab
inittdefault 5 (po starte systemu sa rovno spustia X-y),
prepnite sa prikazom telinit 3 do run level 3. Inak
mozete zazit neprijemne prekvapenie, pokial X server
z nejakeho dovodu nenastartuje.

Po spusteni skriptu install.sh budu vo Vasom systeme vykonane
nasledovne zmeny:

- pokial v systeme nie je cs_CZ locale, nainstaluje sa
- vytvori sa linka cs -> cs_CZ (pokial neexistuje)
- nainstaluju sa klavesove mapy
- upravi sa subor XKeysymDB
- nainstaluje sa dynamicka X11 kniznica, podporujuca nutenu
  internacionalizaciu
- pokial na systeme existuje libX11 pre libc5, nainstaluje
  sa aj zodpovedajuca verzia pre nutenu internacionalizaciu

Rucne je potrebne vykonat nasledovne:

- pokial ste v XF86Config-u mali v sekcii Keyboard premapovane
  LeftAlt, RightAlt, RightCtl a ScrollLock, tieto riadky
  zakomentujte

- do sekcie "Keyboard" pridajte riadok

    XkbSymbols  "czsk(<varianta>)"

  kde <varianta> je rozlozenie klavesnice:
    us_sk_qwerty  ... primarna US, sekundarna slovenska, QWERTY
    us_sk_qwertz  ... dtto, len QWERTZ
    us_sk_prog    ... programatorska (len diakritika v hornom rade)
    sk_us_qwerty  ... primarna SK, sekundarna US, QWERTY
    sk_us_qwertz  ... QWERTZ
    sk_us_prog    ... programatorska

    us_cz_qwerty
    us_cz_qwertz
    us_cz_prog
    cz_us_qwerty
    cz_us_qwertz
    cz_us_prog    ... analogicky pre cesku klavesnicu

  Primarna klavesnica je aktivna po starte X servera. Na sekundarnu
  sa prepnete bud stlacenim praveho Alt-u (pre jeden znak), alebo
  sucasnym stlacenim oboch Shiftov alebo ScrollLock-u (trvale,
  naspat sa prepnete tak isto). Klavesa Pause funguje ako compose.

- v .login,.cshrc a.p. nastavte environment premenne
  setenv LC_CTYPE cs
  setenv XLIB_FORCE_I18N

  POZOR - locales cz a sk nefunguju - glibc-locale ma zrejme
  este nejake drobne problemy.

- v X defaultoch nastavte pre pouzivane programy 8859-2 fonty
  a pripadne dalsie parametre (ucelom tohoto textu nie je
  popisovat tuto cast konfiguracie - obratte sa na manualy
  k prislusnym programom).

- to je vsetko - restartujeme server a vyskusame

Kompatibilita a mozne problemy
==============================

- Balik by malo byt mozne bez problemov nainstalovat na "holy"
  RH 5.0. Pokial ste uz nejaku lokalizaciu skusali, moze dojst
  k problemom - install.sh sa sice snazi tieto pripady odchytit,
  ale vsetko postihnut nemoze. V nudzi sa pozrite priamo
  do patchov a dokoncite instalaciu rucne.

- Balik som skusal len na svojom systeme, co je pomerne
  dost modifikovany RH 5.0 s XFree 3.3.1. Nikdy som ho neskusal
  instalovat na nic ine (ani na "panensky" RH, ani na XFree 3.3.2).
  Preto budem rad, pokial mi uspech alebo neuspech oznamite mailom.

- Kompatibilita XLIB_FORCE_I18N je popisana v README.force.i18n

Zaverecne poznamky
==================

  Tato kompilacia je (C) Stanislav Meduna 1998, copyrighty
jednotlivych casti zostavaju ich autorom. Pouzite ju ako chcete
a na co chcete s jedinou vynimkou - nezarabajte jej distribuciou
peniaze. Prilozenie k distribucii Linuxu na CD je explicitne
povolene; v takom pripade by som uvital mail o tom, ze sa tak stalo.

Samozrejme je nutne dodrzat podmienky copyrightov tvorcov
X11 a XFree86.

  Za nasledky pouzitia nepreberam ZIADNU zaruku.

  Nemam cas na poskytovanie akejkolvek podpory; napriek tomu vsak
budem rad, ak mi uspechy (a hlavne neuspechy) oznamite na nizsie
uvedenu adresu. V bug-reporte prosim uvedte presnu verziu programu,
ako aj dynamicky linkovanych kniznic. Pokial cas dovoli, pokusim
sa pomoct.

Bratislava, 2. 5. 1998

                                        Stanislav Meduna
                                        stano na eunet.sk