Porpmap upgrade

Michal Svec rebel na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Pondělí Květen 4 11:15:47 CEST 1998

On Mon, 4 May 1998, Martin Vysohlid wrote:

> Neni mi moc jasne co jsou stavy "stopped" a "running" (to bude asi neco,
> co se objevuje v grafickem prostredi), ale jestli je potreba nejaky
> program pri vzdy pri bootu spustit, pak staci umistit prikaz napriklad do
> /etc/rc.d/rc.local

"Stopped" a "running" vypisuji nektere skripty v /etc/rc.d/init.d/
spustene s parametrem status.

> Na Redhatu je lepe udelat to zarazenim vhodneho linku do /etc/rc.d/rc3.d
> (za predpokladu ze system bootuje do runlevel 3, coz je obvykle).
>
> V pripade portmaperu by melo pomoci:
> ln -s /etc/rc.d/init.d/portmap /etc/rc.d/rc3.d/S40portmap
>
> (pokud je tam link jmenem K40portmap, tak to naopak zabiji pri prechodu do
> runlevel 3)
>
> Zpusob, jak to funguje lze nalezt v man inittab a prochazenim jednotlivich
> bootovacich skriptu. Take je myslim neco o runlevels v manualu Redhatu.

Na Redhatu take existuje utilita ntsysv(8), pomoci ktere se daji runlevels
konfigurovat. Ta by mela delat byse popsane ukony automatiky (?). Je v
baliku chkconfig.

Michal Svec