Apache user

David Kostal kron na informatics.muni.cz
Pondělí Květen 4 16:46:52 CEST 1998

Pavel Kolesnikov wrote:
> Jaroslav Benkovsky <benkovsk na pha.pvt.cz> wrote:
>
> : nevite nekdo, jak donutit apache, aby *vsechny* sve procesy
> : privlastnil zadanemu uzivateli?
>
> Jestli vam na tom opravdu zalezi, zkuste su - user -c httpd :)
>
> : Direktiva User neprivlastni
> : (alespon u mne) parent process, coz ma nektere neprijemne dusledky.
>
> Jake dusledky? Jediny dusledek je, ze pokud ho spoustite pod rootem,
> tak se muze uspesne privazat na standardni port - to mi ale nijak
> neprijemne neprijde...

Ma to neprijemne dusledky, pokud jsou povoleny cgi skripty. Protoze
pak muze killall -9 httpd zabit vsechny demony (pokud by ten prvni
bezel jako root, tak zustane a spusti ostatni), a navic by musely byt
logy zapisovatelne pro uzivatele, pod kterym httpd bezi, takze cgi
skripty muzou delat paseku i tady.

nebo se pletu?

>   Pavel

david kostal (kron na fi.muni.cz)