IP accounting

Středa Květen 6 01:55:04 CEST 1998

> zkousel jsem ipfwadm -A -z ale v ip_acct se mi nic neobjevuje

Ja to pouzival spolu s programem, ktery meril graficky zatizeni pocitace,
sitovani a tak (xosview, na sunsite.mff.cuni.cz je mirror):

ftp://sunsite.unc.edu/pub/Linux/system/status/xstatus/

a v tom programu bylo napsano, ze mam udelat:

ipfwadm -A -a -P all -S 192.168.0.3 -D 0/0
ipfwadm -A -a -P all -S 0/0 -D 192.168.0.3

kde 192.168.0.3 je moje IP adresa.

> sto eto magicka konstanta

Ze se pocet proslych datagramu vynasobi nejakym cislem a pak se rekne, ze
proslo tolik dat. Jenze kdyz bude nekdo pres to rozhrani honit jen telnet,
tak dat bude ve skutecnosti dramaticky mene a kdyz naopak pojedou samy ftp
s max. delkou ramcu, tak tech dat bude vic, nez vyslo.

Na gymplu jsme tomu rikali "Svindliho konstanta" a bylo to cislo, kterym se
musel vynasobit muj vysledek, aby vysel spravny vysledek :-)
Konstanta se napsalo do zaveru laborky (tzv vliv okolnich podminek),
pripadne se nenapadne zabudovala do vzorecku.

--
                        Milan Kerslager, admin of spsselib.hiedu.cz
                        Monkey Linux, The Minimal Linux Distribution