Nahrada za cyclades

Dalibor Toman dtoman na fortech.cz
Čtvrtek Květen 7 08:54:08 CEST 1998

>Petr Simek pise:
>:
>: > Cyclades 8Ys stoji cca 9000 Kc - to neni zase tak moc.

hledal jse vsude mozne a nenasel jsem levnejsi alternativu low end IO
karet s vlastnim CPU. Levnejsi jsou jiz jen neinteligentni karty
(vetsinou zerou IRQ a zatezuji CPU)
napr nejlevnejsi varianta DigiBoardu stoji dvakrat tolik a jeste neni
schopna stejneho vykonu.
podivejte se na http://www.ssc.com/lj/issue14/seri-14.html , je tam test
multiportovych karet a Cyclades dopadly celkem dobre

>:
>: Kde je maji za 9000 ? Co jsem videl tak spis 9900 (tedy 10000) , to
cele
>: bez DPH a jeste takove ty 'osizene' - 6 pinu na lajnu a bez kabelu
>:
> Psal jsem _cca_ presne nevim, podivej[te] se treba na www.ipex.cz.
>Pokud vim, slo vam o rychlost do 9600, kde si vystacite bez RTS/CTS.
Proto
>jsem psal, ze staci Cyclom 8Ys. Jinak modem bych na to nepovesil ani
>nahodou

proc ? Z ridicich signalu  je vyrazen pouze RTS, takze neni mozne
signalizovat ze PC
momentalne nechce data. Kazdy kanal na karte ma 12 bytove FIFO fronty a
na jeden kanal pripada cca 1K sdilene RAM (512B v kazdem smeru) - aspon
tak si vysvetluju 8K okno RAM , takze si PC muze dovolit prijem dat i v
dobe kdy CPU na ne nema cas.

Signalizace od modemu ( CTS) je pripojena, takze modem je schopen
informovat PC o tom, ze nestaci vysilat data.

zkousel jsem ( zatim jen dve simultanni spojeni) a neobjevily se
problemy :-)
pokud mate opravdu negativni zkusenosti s radou Ys (tj vite na tuti ze
pri vice linkach dochazi ke ztrate dat vysilanych do PC) dejte prosim
vedet.

Zdravi
D. Toman