kopirovac diskety s "vadnym" sektorem?

Vlcek Ludvik x6626 na cbu.pvtnet.cz
Pátek Květen 8 11:53:23 CEST 1998

> Date:          Thu, 7 May 1998 17:48:29 +0200 (MEST)
> From:          Bohumil Chalupa <bochal na apollo.karlov.mff.cuni.cz>
> To:            Multiple recipients of list <linux na muni.cz>
> Subject:       Re: kopirovac diskety s "vadnym" sektorem?

> Je to sektor 2778, tedy predposledni.
> Priznam se, ze nevim, v jakem stavu je ten posledni za nim.
> Data jsou na te diskete jen asi do 80%.

Aha,
pokud na poskozenem sektoru nejsou ziva data, muze se jednat o
specialni druh ochrany diskety proti kopirovani (s oblibou to
pouzivaji Siemensove). tato cyba je pak vyrobena umele specialne
upravenou disketovou mechanikou. Pri zapisu nejakeho sektoru se behem
zapisu v casti sektoru umele snizi zapisovy proud do hlavicek. to co
je pak v tomro sektoru nahrano je tak neco mezi "1" a "0". tak napul.
potom zalezi na kontrolnim programu, ktery ocekava takto nahrany
sektor. Cte ho nekolikrat a pokud pro opakovanem cteni je neustale
stejny vysledek, jedna se o nopravnene kopirovani. Pokud cteni je
jednou ano jednou ne, disketa je originalni. Takto nahrany sektor
nejde vyrovit bez specialniho zasahu do WH mechaniky. Principialne to
neni zas az tak slozite.

Druha moznost je obejit tento zpusob ochrany (pokud je to ochrana
proti kopirovani), je ta, zese navesite na INT 13 a budete sledovat
jaky sektor je prave cten. Pokud bude cten ten inkrinminovany,
zacnete vracet "nahodne" cteni OK, prip. KO.

Preji hodne uspechu

Ludvik Vlcek