Automaticke pripojeni uzivatele

Sobota Květen 9 18:51:58 CEST 1998

Mikulas.Gangur na fek.zcu.cz (Mikulas Gangur) writes:

>  lze nejakym zpusobem a jak automaticky logovat uzivatele po natazeni
> systemu, tzn. vlozit do /etc/.profile nejakym zpusobem login ?

Zkuste podrobneji specifikovat, jak to ma fungovat. Pokud chcete, aby
se po nabootovani automaticky spustil na dane terminalove lince (napr.
/dev/tty8) login shell nejakeho uzivatele, tak to se da udelat napr.
tak, ze se do /etc/inittab prida radek:

8:2345:respawn:/usr/bin/open -c 8 -lw -- /bin/su --login --shell=/bin/bash \
 uzivatel

Pak se na /dev/tty8 automaticky spusti bash uzivateli "uzivatel".
Prametry a logovani informaci do wtmp a utmp si overte. Toto reseni ma
tu vlastnost, ze po ukonceni shellu se bash znovu nastartuje (volba
respawn). Po zmene /etc/inittab nemusite rebootovat, staci spustit
"init q" a demon init tabulku znovu nacte.

Varovani: Toto reseni jsem nijak do hloubky netestoval.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR