Knihovny pro lin. algebru

Pondělí Květen 11 19:10:19 CEST 1998

J.Klaus na sh.cvut.cz (Jaroslav Klaus) writes:

> Co jsem kolem $subj nasel je napr: blas, linpack, eispack. Jenze je to
> vse v tom fortranu a ja to potrebuju volat z Ccka. Instalaci tech baliku
> se vytvori knihovny a tak jsem se chtel zeptat jestli existuje nejaky
> jednoduchy zpusob jak tyhle knihovny slinkovat s Cckovymi obj? Existuje
> nekde na tohle nejaky interface Fortran<->C?

S linkovanim problem neni. Pri volani se musi dat pozor na predavani
spravnych argumentu funkci a na to, ze Fortranske matice jsou oproti
C-ckovym "transponovane". Pouzije-li se f2c pro konverzi fortranskych
souboru, pak z hlavicek C funkci je videt, jake parametry se musi v C
predavat.

Jako interface Fortran->C se take da pouzit cfortran.h.
(napr. ftp://ftp.univ-brest.fr/pub/dept_sdt/cfortran/) Pod Linuxem
jsem to ale zatim nepouzil.

Clanky o linkovani C a Fortranu se daji najit napr. na www.cern.ch
(search: cfortran)

Zacinaji se objevovat i zajimave free knihovny v C++, napr. TNT
(http://math.nist.gov/tnt/). C++ ma v teto oblasti oproti Fortranu i C
jasne vyhody v prehlednosti kodu a snadnosti pouziti.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR