UltraDMA 33.3MHz a Linux

Středa Květen 13 09:26:03 CEST 1998

On Wed, 13 May 1998, Vlcek Ludvik wrote:

> narazil jsem na celkem zajimavy problem. Neumim odpovedne posoudit
> "vliv" noveho HW na vykon Linuxu.
> Konkretne se mi jedna o procesorove desky s ultraDMA kanalem
> pracujici na 33.3MHz. Co je mi znao, tak BIOS v PC je tak hlavne
> proto, aby "prikryl"prave tyhle HW nuance a vyuzil jich. Tudiz si
> myslim, ze Linux jelikoz nepouziva BIOSS, nemui standartne s timto
> pracovat.

Linux nepouziva BIOS? Tak to tedy ne. Spravnejsi je napsat ze Linux
nepouziva nektere funkce BIOSu. Nevim jak je to konkretne s UltraDMA,
nakolik tam pouziva ci nepouziva BIOS. Ale UltraDMA vyuzivat umi.
Jen je k tomu potreba dostatecne nove jadro. Urcite to neumi 2.0.33,
urcite to umi 2.0.34pre11b. Dostatecne nova jadra 2.1.x to podporuji take,
jen nevim od ktere verze. Jediny rozdil jaky jsem poznal po instalaci
jadra 2.0.34pre11 oproti 2.0.33 je tato hlaska pri bootovani:

hda: WDC AC34000L, 3815MB w/256kB Cache, CHS=969/128/63, UDMA

tedy konkretne to UDMA. Driv tam bylo jen DMA. ;-)

Leos Bitto