HELP napsal jsem mv /* /scripts/ jako root

Středa Květen 13 15:21:06 CEST 1998

On Tue, 12 May 1998, Vlach Vladimir wrote:

> Ano ja jako vul napsal tento prikaz:
> mv /* /scripts
> No a co se stalo !
>
> Potreboval bych to dat spatky. Jsem stale prilogovan sshckem.
> kdyz prijdu do /scripts/bin a napisi ./ls tak to nefunguje,
> ale pwd finguje vsude. Bohuzel hlavne nefunguje mv.

Uz je asi pozde, ale treba se to nekomu hodi v budoucnu...

Hlavni problem IMHO je v tom, ze po zmizeni /lib nemuze zadny dynamicky
linkovany program najit dyn. linker (/lib/ld-linux.so.*) a tudiz se vubec
nespusti. Coz znamena, ze fungovat budou jen staticky linkovane programy,
pricemz aspon jeden by mel existovat: sln (nekde je v /bin nekde v /sbin),
coz je staticky slinkovany ln (nebo spis ln -s). Tedy prvnim krokem by
bylo "/scripts/sbin/sln scripts/lib /". Pote by melo byt mozno prestehovat
pomoci mv vse zpatky, s vyjimkou /lib. Poslednim krokem je pak premisteni
/lib na puvodni misto, coz je kupodivu nejslozitejsi: musi se to udelat
jednim procesem, ktery musi nejprve zrusit symlink vytvoreny na zacatku a
pak presunout lib ze /scripts do /. Je to mozno provest pomoci "mv -b
/scripts/lib /", kteryzto prikaz prejmenuje symlink na lib~ a pak
prestehuje lib zpatky. Pak staci jen smazat /lib~ a uz je to hotovo.