HELP napsal jsem mv /* /scripts/ jako root - HOTOVO

Čtvrtek Květen 14 12:50:39 CEST 1998

davro na ics.muni.cz (David Rohleder) writes:

> Opravdu? A co suid programy? napr. muze si uzivatel zmenit heslo?

Je-li adresar /scripts v root FS, pak prikaz mv provedl zmeny pouze v
adresarich (tedy "souborech") / a /scripts. K inodum souboru nebo
adresaru v techto adresarich se nepristupovalo, tedy nemohlo dojit ke
zmene jejich pristupovych prav.

Pro zajimavost: Pokud by chroot byl staticky linkovany, pak by se slo
prikazem "chroot /scripts /bin/bash -i" prepnout do funkcniho
prostredi. Samozrejme je otazka, co dal - mv by tam sice fungoval, ale
soubory by stejne neslo do puvodniho / presunout. Asi bych si tam
napsal a zkompiloval zjednodusenou verzi staticky linkovaneho prikazu
mv, pak bych chroot ukoncil a dalsi postup je jasny :-)

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR