Sendmail - not relay

Úterý Květen 19 09:55:28 CEST 1998

On Tue, 19 May 1998, Marek CHMIEL wrote:

> Zdravim,
>
> Nainstaloval jsem (jakozto novacek v Linuxu) RH 5.0  pro provoz posty
> (intranet) se sendmailem v.8.8.7.
>
> Pri posilani mailu z klientske masiny (Win95, NS Mail) mimo vlastni
> domenu mi vrati sendmail chybu 551-we do not relay. Toto asi souvisi s
> anti-spamovou ochranou a pokud pridam do /etc/mail/ip_allow adresu teto
> klientske masiny tak je vse O.K.
> Neda se do ip_allow zadat celou subnet ? Neco jako  X.Y.*.*

Doporucuji prostudovat dokumentaci, obcas se to hodi. ;)
Protoze mate RedHat 5.0, staci prikaz
lynx /usr/doc/rhl-install-guide-en-5.0/manual/doc012.html#s1.3.7
a pak jen cist. Predpoklada to ze mate nainstalovane rpmko
rhl-install-guide-en-5.0-3.i386.rpm.

Konkretne zadani celeho subnetu X.Y.*.* se udela zapsanim X.Y do
/etc/mail/ip_allow.

> Nebo lepe zrusit pouzivani ip_allow a donutit sendmail aby
> delal relay vsem automaticky.
> (hledal jsem na inetu nejaky rozumny sendmail.cf, lec ...)

Odebrat ze sendmail.cf prislusna pravidla neni tak slozite. Ale je otazkou
zda je to spravny postup...

Leos Bitto