Flame War o Locales (Re: Emacs vs LANG)

Ota Buchta otalinux na buchtovi.cz
Úterý Květen 19 15:57:31 CEST 1998

Petr Kolar wrote:

>    Chyba je nastavovat promennou LANG. Nastavte LC_CTYPE, pripadne jeste
> LC_COLLATE a LC_MESSAGES. Mozna, ze by se mely jednotlive aplikace nejak
> vyrovnat s tim, ze ruzne jazyky maji ruzne formaty datumu a casu (treba
> nekde v konfiguracnim souboru by bylo uvedeno, ze chci aby Word for Linux
> pouzival cestinu :-) , ale vnutit vsem aplikacim, aby pouzivaly kompletni
> ceske locales je zverstvo, ktere urcite nikdo nemysli vazne.

No tak tady bych se trosku zastavil. Ceske locales vnucene vsem aplikacim
zverstvo je.Ale pouze tehdy, pokud v konfiguraku kazde aplikace bude
nastaveni promenne LANG.
Za zverstvo bych ale nepovazoval vnuceni ceskych locales CELEMU SYSTEMU!!!
Vzdyt to je totiz IMHO presne to, proc vlastne locales vznikly. Prestavenim
nekolika
promennych si muzu psat ve svem materskem jazyce, vyuzivat lokani uuuuzy
(plural od uzus :-) , tedy snad) pri psani datumu, pouzivat svoji vlastni
klavesnici,
Metoda, kterou se zacalo pri lokalizacich, tedy tady si prehrajte toto a
xterm bude
chodit cesky, ale jenom v ISO-8859-2 (kdo by chtel vic), ale je treba jeste
toto dodat
do .inputrc a blablabla, byla metoda sice ucinna, ale zdlouhava a mnoho lidi
to vzdalo
uz na pocatku. Typicky priklad, kdy bylo patrne, ze nejde o systemovy
pristup, bylo
niceni cestiny na konzole X-y. Ted, kdy locales jsou uz reseni (dejme tomu )
systemove,
je podle mne zhuverilost konfigurovat na cestinu jenom neco. Jak by se
krasne delal
cesky Linux, kdyby stacilo jenom prelozit manualy, pridat mapy klavesnic a
nastavit LANG=$mojevybranacestina ....

--
Oto Buchta, otalinux na buchtovi.cz