man - CZ

Petr Kolar PETR.KOLAR na vslib.cz
Středa Květen 20 08:52:29 CEST 1998

Smolik Daniel <smolikdan na email.cz> wrote:
> Nevite nekdo kde roste patch na man-1.4h aby chodil cesky. Kdyz man
> prohlidnu
> groff -Tlatin2 -mandoc chmod.1 | less tak je to cesky, ale kdyz to
> udelam pres man nefunguje to.

   Je potreba nastavit promennou prostredi LANG na cs (nebo v jakem
adresari mate ulozene ceske manualove stranky - man zkousi
cesta/man/$LANG/man[1- 9]/*. O sve averzi k nastavovani LANG jsem psal,
ale tady neznam lepsi reseni (lze samozrejme udelat alias na prikaz man,
ktery jej spusti s nastevenym LANG, v bashi pouzit LANG=cs man stranka,
atd.).

   Pri problemech muze pomoci

man - d stranka

- ktery vypise, kde man jednotlive stranky hleda. Vzhledem k tomu, ze
man konstruuje seznam adresaru, kde ceka manualove stranky podle $PATH,
mohou se zobrazovat anglicke stranky i kdyz jsou nainstalovany ceske,
pokud jsou ceske stranky nainstalovany v /usr/local/man/cs a v $PATH
adresar /usr/local/bin bud' vubec neni nebo neni na zacatku.

                                                        S pozdravem
--
                         ***  Petr Kolar  ***
            Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229