problem s modemem pod RH 4.2

Pavel Voch voch na econ.muni.cz
Pondělí Květen 25 08:54:38 CEST 1998

Dobry den,

On Sun, 24 May 1998, techie wrote:

> pokousel jsem se zprovoznit Zyxel omni 288s pod linuxem pro ppp pripojeni, ale modem zavola na cislo a pak ohlasi BUSY.
> nastaveni ve skriptu mam:
> pppd connect 'chat -v TIMEOUT 30 "" ATDTxxxxxx CONNECT "" ogin: xxxxxxxx word: xxxxxxx' \
>  /dev/modem 28800 debug crtscts modem defaultroute
>  jinak kdyz zavolam na cislo providera normalne, ozvou se dva tony a pak zacne sumet modem na druhe strane.
> poradi nekdo?

Problem je v tom, ze se u providera vubec nehlasite na server, ale spousti
se rovnou PPP. Autorizace se pak dela pomoci protolu PAP nebo CHAP. Takze
pripojovaci script by mohl vypadet treba nejak takto:

ABORT BUSY ABORT 'NO CARRIER' ABORT 'NO DIALTONE' '' ATZ OK 'ATDPxxx' CONNECT ''

podstatne je, ze tam neni login a pasword. Tyto udaje je potreba vlozit do
souboru /etc/ppp/pap-secrets nebo /etc/ppp/chap-secrets. Napriklad pro VOL
je to pap-secrets. Ja mam napriklad takovyto obsah:

# Secrets for authentication using PAP
# client        server  secret                  IP addresses
jmeno           *       heslo

						Pavel Voch
You know you've achieved perfection in design,
Not when you have nothing more to add,
But when you have nothing more to take away.

				Antoine de Saint Exupery