Na RH 5.0 nefunguje name resolving.

Robert Hanzlik robi na mia.cz
Čtvrtek Květen 28 12:54:19 CEST 1998

Zdravim.

> Rozhodol som sa vyskusat doma RedHat 5.0. Po uspesnej instalacii a par
> pokusoch
> sa mi nepodarilo rozbehnut name resolving. Bind mam nakonfigurovany
> spravne,
> recolv.conf a host.conf taktiez.

Zde nevim, zda se jedna o preklep, ci je to skutecne chyba, ale spravne
se soubor jmenuje /etc/resolv.conf.

> Problemy su:
> 1. Ak sa chcem pripojit z vedlajsieho pocitata na RH cez ftp alebo
> telnet,
>    v stave connected to visi asi 2 minuty, potom nabehne login.
> 2. nslookup po timeoute (asi 2 min) vracia chybu, nemozem najst
> nameserver ..

Ten nameserver v /etc/resolv.conf skutecne existuje? Bezi na nem proces
named? Zkuste se tez podivat na soubor /etc/nsswitch.conf, ktery patri
prave k RH 5.0 a vyssim ci jinym GLIBC2 aka libc6 zalozenym systemum a
je v podstate stejny jako na Sunech. Jeho popis se da nalezt napr. v
info strankach k libc. Vas z nej bude zajimat radka "hosts:       <neco>
<neco> ..." kde doporucuji po delsim laborovani nastavit "hosts:
files dns [!UNAVAIL=return]"

S pozdravem
               Robi

Robert Hanzlik - obdorny konzultant, M.I.A. a.s.
sefredaktor JUNyKS serveru - http://www.junyks.cz