Konfigurace kernelu

Pavel Janik ml. Pavel.Janik na inet.cz
Sobota Květen 30 12:43:50 CEST 1998

   Datum: Fri, 29 May 1998 18:18:18 +0200 (MEST)
   Odesilatel: Jaroslav Benkovsky <benkovsk na pha.pvt.cz>

Dobry den,

   > da se nejak zjistit konfigurace kernelu? Jake byly pouzity
   > direktivy, subsystemy a tak? Neco jako /proc/sys/kernel/config :-)

Tak jednoduche to neni, ale myslim, ze pri trose straveneho casu by to
mozna i slo (ta trocha znamena tak jeden az dva dny kompletne...). Pro
kazdou volbu byste musel najit nejaky identifikator v souboru vmlinuz
nebo v System.map, ktery je pro danou volbu signifikantni. Napr.:
pokud hledate hodnotu konf. promenne CONFIG_APM, budete hledat v
System.map napr. apm_driver_version nebo neco podobneho. Ovsem u
nekterych voleb to muze byt problematictejsi - napr. u
CONFIG_APM_POWER_OFF budete muset projit i vmlinuz a disassemblovat
nejakou tu funkci (machine_power_off) :-( Ale vzhledem k jeji definici
by to zase tak problematicke byt nemelo.

U nekterych voleb (napr. CONFIG_PROC) to muze byt jednodussi :-) Pouze
treba otestuje existenci nejakeho "adresare" :-)

Dalsim problemem mohou byt i jednotlive moduly vkladane do jadra.

Jinak myslim, ze tato problematika je velice zajimava a pokud byste se
chtel pustit do kompletniho prozkoumani...

(BTW - pokud mate dostatecne vykonny stroj, bude asi lepsi vyzkouset
vsechny mozne kombinace... To byl pouze vtip ;-)

   > BTW: Velikost meho archivu konference Linux dnes prekrocila 20000 mailu.

:-) Ja jsem mel podobne pocity asi pred ctrnacti dny, kdy se pocet
dopisu za jeden den v linux @ muni.cz vyrovnal (pouze prechodne) poctu
dopisu v linux-kernel @ vger.rutgers.edu.
--
Pavel Janik ml.