Lexikalni scanery

Pondělí Listopad 2 18:03:20 CET 1998

follner na icl.cz (Robert Follner) writes:

> No, to jsi mi to teda objasnil. Jestli si to nepletu, tak lexikalni
> analyzator by mel kontrolovat vyznam (treba: bily vranik je chyba) a
> syntakticky kontroluje preklepy (napr.: tranvaj).

Je to naopak. Sam jsem v lexu a yaccu neprogramoval, ale kolega mi
kdysi pomoci nich napsal jednoduchy kalkulator, ktery umel volat
predem definovane funkce (potrebovali jsme to v nejakem projektu).

Kod vygenerovany lexem v uzivatelove vstupu vyhledaval "tokeny"
(cisla, operatory, jmena funkci) (= lexikalni analyza) a odpovidajici
informaci predaval kodu vygenerovanemu yaccem, ktery provadel vypocet
s ohledem na priority operatoru, zavorkovani ... Jinymi slovy, pomoci
yaccu byla definovana syntaxe vstupniho souboru.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR